Mitsubishi’nin Kaput Çırpınma Sorunu Yeniden Açılan Toplu Davayı Tetikledi
Mitsubishi’nin kaput çırpınma sorunu, güvenlik endişeleri nedeniyle yeniden açılan toplu dava sürecini tetikledi. 2021 yılında yayınlanan Teknik Servis Bülteni’nin devam eden davlumbaz sorununu tam olarak çözemediği bildirildi. Davada, çırpınan kaputların yakıt ekonomisine zarar verebileceği ve otoyollarda sürücülerin dikkatini dağıtabileceği iddia ediliyor.
Mitsubishi Outlander şu anda markanın ABD serisindeki tek orta düzeyde ilgi çekici ürünü olabilir ancak şaşırtıcı derecede ısrarcı bir sorunla boğuşuyor: sanki kalkmaya çalışıyormuş gibi zıplayan ve çırpınan kaputlar. Sahipleri yıllardır bu konuda endişelerini dile getiriyor. Mitsubishi bir Teknik Servis Bülteni ile yanıt verdi, ancak sorunun devam ettiği bildiriliyor ve şimdi şirket bu konuda toplu dava ile karşı karşıya.
Mevcut dava, önceki iki toplu davanın birleştirilmesi, Mitsubishi’nin 2022 Outlander’daki kaput sorununu araç satışa sunulmadan önce bildiğini iddia ediyor. Şirketin kusuru gidermek için bir geri çağırma yayınlaması gerektiğini savunuyor ve Mitsubishi’nin bir süredir sorunun farkında olduğunun kanıtı olarak bir Teknik Servis Bülteni’ni (TSB) gösteriyor.
Müşteriler kaputun hizasız olabileceğini belirterek kaput çırpınmasından şikayet etmeye başladıktan sonra ilk TSB Aralık 2021’de yayınlandı. Bayilere, orijinal ızgarayı korurken güncellenmiş bir hava şeridine sahip yeni bir kaputla değiştirmeleri talimatı verildi.
Mitsubishi daha sonra bir ‘müşteri memnuniyeti kampanyası’ başlatacak ve bayilere kaput çırpınmasını düzeltmek için “karşı önlem hava şeritleri” takmaları talimatını verecekti. Daha sonra TSB, kaput mandalı için ayarlamaları da içerecek şekilde revize edildi.
Davada Mitsubishi’nin onarımlarının kaput çırpınmasını “esasen” ortadan kaldırdığı ancak “Kaput kusurunu tamamen ortadan kaldırmadığı” iddia ediliyor. Ayrıca, kaput çırpınmasının yakıt ekonomisini kötüleştirebileceği ve değiştirilen kaputların aracın geri kalanıyla uyuşmayabileceği iddia ediliyor.